Příjmy z internetové reklamy dosáhly loni v USA nového rekordu

28.05.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

New York 28. května (ČTK) - Příjmy z internetové reklamy v USA v minulém roce vzrostly o 35 procent, a dosáhly tak nového rekordu 16,88 miliardy dolarů (přes 355 miliard Kč). Tržby 4,8 miliardy dolarů z posledních tří měsíců roku byly navíc čtvrtletním rekordem a meziročně se také zvýšily o 35 procent. Autoři studie věří, že tento růstový trend bude pokračovat, uvedl internetový server IT News.

"Interaktivní reklamní příjmy nadále vykazují solidní růst," napsal ve studii generální ředitel agentury IAB Randall Rothenberg. Inzerenti a agentury podle něj oceňují, že se internet jako médium jedinečně dotýká chování spotřebitelů. Má vliv na povědomí zákazníků o výrobku, na kupní plány spotřebitelů, složení aktuálního nákupu i na věrnost značce. IAB vypracovala studii se společností PricewaterhouseCoopers LLP (PwC).

"S naprostou důvěrou tvrdíme, že tento růstový trend bude pokračovat, protože obchodníci posílají čím dál více marketingových dolarů do interaktivní reklamy," uvádějí autoři studie. Oceňují, že internet nabízí nové a účinné cesty, jak inzerenty napojit na spotřebitele.

Zpráva uvádí, že solidní růst vykázaly téměř všechny typy příjmů, které reklama na internetu přináší. Nabízené spektrum formátů je přitom široké; sahá od textů připojených k výsledkům vyhledávání po širokopásmové video. Největší výdajovou kategorií byla reklama zaměřená na spotřebitele.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK