"Interaktivní reklamní příjmy nadále vykazují solidní růst," napsal ve studii generální ředitel agentury IAB Randall Rothenberg. Inzerenti a agentury podle něj oceňují, že se internet jako médium jedinečně dotýká chování spotřebitelů. Má vliv na povědomí zákazníků o výrobku, na kupní plány spotřebitelů, složení aktuálního nákupu i na věrnost značce. IAB vypracovala studii se společností PricewaterhouseCoopers LLP (PwC).
"S naprostou důvěrou tvrdíme, že tento růstový trend bude pokračovat, protože obchodníci posílají čím dál více marketingových dolarů do interaktivní reklamy," uvádějí autoři studie. Oceňují, že internet nabízí nové a účinné cesty, jak inzerenty napojit na spotřebitele.
Zpráva uvádí, že solidní růst vykázaly téměř všechny typy příjmů, které reklama na internetu přináší. Nabízené spektrum formátů je přitom široké; sahá od textů připojených k výsledkům vyhledávání po širokopásmové video. Největší výdajovou kategorií byla reklama zaměřená na spotřebitele.