"Praga už uhradila arbitrážní poplatek. Předpokládáme, že by ve sporu mohlo být rozhodnuto do čtyř měsíců," řekl MfD Viktor Bradáč, šéf kanceláře Bradáč advokáti, která firmu zastupuje.
Podle dřívějších informací společnosti Praga měl být typ vozu, který Tatra představila jako T810, původně sestaven z motoru Renault, převodovky Praga, tří náprav Praga, kabiny Renault a brzd WABCO. Zástupci Pragy se domnívají, že jejich převodovka a nápravy byly nahrazeny zahraničními výrobky.
"Naším cílem je vrátit se do Tatry jako významný dodavatel. Věřím, že mezi námi došlo jen k obchodnímu nedorozumění," řekl MfD majitel a předseda dozorčí rady Pragy Petr Ptáček.
Tatra se k informaci nechtěla vyjadřovat. "Zatím jsme nic neobdrželi," řekl MfD její mediální zástupce Vladimír Bystrov. Zároveň upozornil, že Praga již před měsícem oznámila, že na Tatru podala žalobu. Ani ta však do Kopřivnice nedorazila.
"Nakonec jsme se rozhodli pro zrychlené rozhodčí řízení," reagoval Ptáček. Ale podle něj bude právních kroků více.
Pragovce jde o hodně. Na splnění závazku se připravuje již od roku 2001, kdy začala s Tatrou poprvé jednat, investovala do technologií a vývoje. Výpověď ze strany Tatry ji tedy podstatně zabrzdila.
Zdůvodnění obou stran proč vůbec došlo k vypovězení Pragy jako dodavatele se rozcházejí. Podle Tatry nebyla Pragovka schopná včas a v odpovídající kvalitě dodat požadované díly. Praga argumentuje, že všechny závazky plnila, a pokud docházelo ke zpožděním, bylo to vinou častých změn v zadání ze strany Tatry a nekvalitních polotovarů, které jí kopřivnická továrna posílala.
Armáda, která uzavřela s Tatrou přímou smlouvu na dodávku terénních nákladních vozů loni, nechce do sporu nijak zasahovat. "Je to věc dvou smluvních stran," řekl MfD mluvčí ministerstva obrany Andrej Čírtek. Podmínkou smlouvy přitom bylo, že vůz bude z větší části vyráběn v Česku z tuzemských dílů, poznamenává MfD.