Postupem Tatry je rozhořčena hlavně Praga Hostivař, která měla podle svého vyjádření dodávat do automobilu převodovky a nápravy. Svůj spor s Tatrou předala k řešení arbitrážnímu soudu. "Praga nám dodala několik náprav, ale s jejich kvalitou jsme nebyli spokojeni. Žádný další kontrakt mezi naší firmou a Pragou neexistuje, takže se arbitráže neobáváme," řekl Adams. Praga tvrdí, že vinu za opoždění jejich zkušebních dodávek nese Tatra, která měnila své požadavky a dodávala nekvalitní polotovary.
Vozidlo podle Tatry splňuje všechny předpisy i požadavky české armády. Jde o třínápravový terénní automobil pro převoz materiálu a osob na silnicích i v terénu. Má trvalý pohon zadních náprav, připojitelný pohon přední nápravy a šestiválcový motor motor Renault. Speciální podvozek umožňuje namontovat na vůz i jiné nástavby, například skříňové karoserie nebo kontejnery.
O výrobu nákladních automobilů pro české vojsko měly dříve zájem i zahraniční firmy, například Renault, Iveco nebo Mercedes. Špidlova vláda ale v roce 2004 rozhodla, že zakázku bez výběrového řízení získá Tatra, aby stát pomohl českému průmyslu. Armádní analýza potvrdila, že přímé zadání zakázky neodporuje českému ani evropskému právu, protože jde o strategický vojenský materiál.
První vozy předá Tatra k testování armádě do poloviny června, ještě do konce roku by měly být kompletně hotovy první vozy. Většinu aut by měli vojáci dostat příští rok a poslední kusy v roce 2009.
Tatra je dlouholetým partnerem české armády, dodala jí už kolem 2500 hlavně těžkých terénních automobilů. V posledních letech se automobilka zmítala v krizi, propouštěla a prodávala své dceřiné firmy i majetek. Loni se její hospodaření otočilo, tržby se zvýšily o pětinu na 4,5 miliardy korun a o 300 kusů vzrostl i počet vyrobených automobilů. Za posledních šest měsíců firma přijala přes 500 lidí.