"Všechny prodejny Delvita byly dnes otevřeny," řekl mediální zástupce společnosti Billa Michal Donath. Například v Delvitě na pražském Pankráci to dnes ráno vypadalo stejně jako před květnovou inventurou, která předcházela změna vlastníka. V regálech supermarketu bylo stejné zboží, zákazníky obsluhovaly stejné prodavačky a loga Delvita nadále zdobila průčelí prodejny i papírové poutače mezi regály. Nakoupené zboží si lidé odnášeli v igelitových taškách s nápisem Delvita. V převzatých supermarketech Delvita zůstala zachována i původní otevírací doba.
"Změna tváře supermarketů Delvita je plánována do konce roku 2008," uvedl generální ředitel společnosti Billa ČR Jaroslaw Szczypka. Jako první v polovině července změní podobu do firemních barev Billy obchod Delvita na Karlově náměstí v Praze, následovat budou další supermarkety v hlavním městě, Zlíně či Chomutově. Billa neplánuje žádný převzatý supermarket Delvita zavřít, byť v některých městech fungují Delvity jen několik stovek. Nabídka zboží v bývalých supermarketech Delvita se postupně změní. "Budeme usilovat o optimální výběr (z nabídky Delvity a Billy), abychom mohli uspokojit různé skupiny zákazníků," podotkl Szczypka.
Mezinárodní skupina REWE Group, do které obchody Billa společně s diskontními prodejnami Penny Market patří, za české Delvity zaplatila 100 milionů eur (zhruba 2,8 miliardy korun). Počet českých prodejen Billa se díky nákupu supermarketů Delvita zvýšil na 180.
Vedení REWE Group si od nákupu obchodů Delvita slibuje posílení pozice na tuzemském trhu, protože Delvity díky svému rozmístění podle šéfů REWE Group ideálně doplní síť supermarketů Billa. Obchodní řetězec Billa má po převzetí Delvity v Česku do roku 2008 zdvojnásobit tržby na 600 milionů eur (17 miliardy korun) z loňských 300 milionů eur (8,5 miliardy korun). Podíl Billy na českém trhu s potravinami a drogistickým zbožím by měl vzrůst téměř na osm procent.
REWE Group loni mezi deseti největšími obchodníky v Česku připadlo s odhadovanými tržbami 25,8 miliardy korun páté místo. První příčka patřila podle předběžných údajů společnosti Incoma Research a časopisu Moderní obchod skupině Schwarz (43,5 miliardy korun), která na tuzemském trhu provozuje hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl. Delvita byla desátá a její odhadované tržby v roce 2006 činily 8,8 miliardy korun.
Delvita je čtvrtým obchodním řetězcem, který se kvůli tvrdému konkurenčnímu boji o zákazníky rozhodl opustit český trh. V roce 2005 z ČR odešel Julius Meinl, loni jej následoval francouzský Carrefour a německý řetězec Edeka. Síť 27 supermarketů Edeka a 11 hypermarketů Carrefour získalo Tesco Stores ČR. Bývalé obchody Julius Meinl nyní patří společnosti Ahold.
Společnost Delvita v posledních letech v Česku vykazovala vysoké ztráty. Například předloni v ČR prohloubila ztrátu na 839 milionů korun ze 185 milionů v roce 2004. Neuhrazená ztráta Delvity z minulých let na konci roku 2005 činila dalších 1,75 miliardy korun. Tržby Delvity za prodej zboží předloni meziročně klesly o 470 milionů na 8,4 miliardy korun. Loňské výsledky Delvita zatím nezveřejnila.