"Vím, že letecký průmysl je velmi důležitý, ale na druhé straně emise oxidu uhličitého prostě musí být sníženy," řekl Tiefensee.
Evropská komise již v prosinci roku 2006 navrhla, aby byl do systému emisních povolenek zahrnut i letecký průmysl, protože letadla patří k největším producentům emisí oxidu uhličitého, který je z velké části odpovědný za oteplování celé planety.
Zatím však stále nejde o konečný návrh a bude se na něm ještě pracovat. Poté jej budou muset schválit nejen členské státy EU, ale i Evropský parlament. Pokud se tak stane v dohledné době, celé "schéma" by mělo vstoupit v platnost v roce 2011, kdy by se systém emisních povolenek týkal všech letů v rámci Evropské unie. O rok později by se přitom celý systém rozšířil i na mezinárodní lety, které by měly zastávku na některém z letišť v EU.
Aerolinky jsou však ostře proti. Podle studie poradenské společnosti Ernst&Young by si tento krok vyžádal obrovské náklady na straně leteckého průmyslu, přičemž zisky aerolinek by od roku 2011 do roku 2022 klesly o zhruba 40 miliard eur.