Po nové trati začaly dnes zároveň jezdit německé rychlovlaky ICE, a to mezi Paříží a Frankfurtem nad Mohanem. Cesta trvá tři a tři čtvrtě hodiny místo dosavadních šesti a čtvrt hodiny. Francouzské TGV budou zase od nynějška zajíždět do Německa na trase Paříž-Mnichov. Tu ujedou za šest hodin, zatímco dosud to trvalo osm a půl hodiny.
Oficiálně byl provoz zahájen už v sobotu za účasti francouzského premiéra Françoise Fillona. První běžní cestující na trať vyjeli dnes ráno vlakem ICE z Paříže do Frankfurtu, první běžný TGV vyjel o něco později ze Štrasburku do Paříže.
Vlastní vysokorychlostní trať je dlouhá 300 kilometrů a končí v lotrinském Baudrecourtu. Zbytek do Štrasburku se začne budovat za dva roky. Dosavadní úsek byl vybudován za pět let nákladem čtyři miliardy eur (112 miliard korun). V dubnu na něm překonal TGV světový rekord pro kolejové vlaky, když dosáhl rychlosti 574,8 kilometru v hodině.
Běžná jízdenka TGV mezi Paříží a Štrasburkem stojí 63 eur (1700 korun), zatímco dosud to bylo 46 eur. Jiné vlaky než TGV a ICE ale na trati jezdit nebudou.
Francouzská železniční společnost SNCF očekává, že díky zavedení TGV se počet jejích cestujících mezi Paříží a Štrasburkem a dalšími městy na trase zvýší do roku 2010 o 65 procent. Štrasburské letiště prý čeká úbytek čtvrtiny pasažérů.
Úřady regionů kolem trati si od zavedení TGV slibují zvýšený zájem o tyto oblasti a jejich rychlejší rozvoj. Remeš, která leží na trati a kam to z Paříže díky TGV potrvá 45 minut místo dosavadní jedné hodiny a 35 minut, se prý ale obává, že se změní jen v noclehárnu lidí pracujících v hlavním městě.