Odhad bývalého ministra dopravy Milana Šimonovského, že roční výnos mýtného na 2100 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a dalších vybraných komunikací bude činit až 20 miliard korun, Moos označil za přehnaný. Současný odhad expertního týmu, který Moos vede, vychází z toho, že ekonomiku nelze zatížit vysokými mýtnými poplatky. Dopravci by pak museli zdražit přepravu zboží, stouply by maloobchodní ceny, a tedy i inflace, upozornil Moos.
K námitkám některých dopravců, že hybridní palubní jednotky budou stát až sedm tisíc korun, Moos uvedl, že po zavedení jejich hromadné výroby cena klesne zhruba na tři tisíce korun. To sice bude stále dvojnásobek ceny palubních jednotek pro mikrovlnný systém, kamiony s hybridní jednotkou ale budou moci jezdit nejen po českých silnicích, ale i v Rakousku a Německu. Hybridní jednotka je navíc schopna poskytovat i řadu doplňkových služeb, například navigaci pro kamiony.