VERZE 3-Budvar prohrál v EU spor o ochranné známky mimo pivo

12.06.2007 | , Reuters
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

(přidává vyjádření Budvaru, vyjasnění povahy rozsudku)...

...

LUCEMBURK/Pivovarnická skupina Anheuser-Busch vyhrála u druhého nejvyššího soudu Evropské unie zatím poslední bitvu s Budějovickým Budvarem o práva na používání ochranných známek. Rozhodnutí se nicméně netýká přímo piva a pivních výrobků.

Soud první instance EU v úterý rozhodl, že u produktů nezahrnujících pivo, jako jsou potištěné materiály, čistící prostředky nebo pečivo, může Anheuser-Busch používat své ochranné známky "Bud" a "Budweiser".

Budějovický Budvar nicméně uvedl, že rozhodnutí soudu nijak neohrožuje jeho akvitivy v zemích Evropské unie, neboť v klíčové oblasti - pivo a podobné výrobky - protistrana svou přihlášku ochranných známek stáhla.

"Výrobky ostatních tříd nejsou pro Budějovický Budvar předmětem podnikání. Dnešní rozhodnutí tedy nejsou z hlediska prodeje piva z Budějovického Budvaru podstatná," uvedl Budvar ve zprávě.

Státem ovládaná budějovická firma zváží možnosti odvolání proti verdiktům, jež zatím nejsou definitivní, dodává zpráva.

Navíc, pokud jde o vlastnictví ochranných známek v Evropské unii, jsou dřívější registrace v jednotlivých členských zemích nadřazeny mladší ochranné známce bloku.

"Aktuální rozhodnutí soudu v Lucemburku ve věci komunitárních ochranných známek nemají žádný vliv na platnost ochranných známek, které má Budějovický Budvar z minulosti platně zaregistrovány v jednotlivých státech Evropské unie na národní úrovni," uvedl Budvar.

Anheuser-Busch prodává piva značek "Budweiser" a "Bud Light", zatímco Budvar používá značku "Budweiser Budvar". Český pivovar navíc prodává silný ležák pod názvem "Bud Super Strong".

České vlády se v minulosti myšlence privatizace Budvaru opakovaně vyhýbaly v obavách, že by jej koupil právě Anheuser-Busch a firma by přišla o obchodní značku nebo o své postavení na exportních trzích. Kabinet Mirka Topolánka ovšem o prodeji společnosti uvažuje.

Budvar vykázal za loňský rok tržby 2,5 miliardy korun. Anheuser-Busch ovládá zhruba polovinu amerického trhu, přičemž Bud Light je ve Spojených státech nejprodávanější značkou piva.

[PRAHA/Reuters/Finance.cz]

Autor článku

Jan Korselt  

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK