První počin německé automobilky na poli středních MPV jsme měli v testu již dvakrát. K prvnímu testu jsme měli Touran k dispozici s motorem 1.6 FSI ve výbavě Trendline a druhý test jsme absolvovali s pohonnou jednotkou 1.9 TDI o výkonu 74 kW (101 k) a výbavou Highline.
Tentokrát se nám do rukou dostal Touran pod jehož kapotou pracoval opět turbodiesel 1.9 TDI, ale s výkonem 77 kW (105 k) a vůz měl výbavu s označením Trendline.
Důležitým rozdílem oproti předchozím Touranům je fakt, že model je po faceliftu, který se představil na loňském podzimním pařížském autosalonu a změny prodělal jak vnější, tak vnitřní design a také technika. Na první pohled je patrná typická mřížka chladiče, nový nárazník a ostře zaříznuté světlomety v případě testovaného vozu bi-xenonové pro potkávací i dálková světla s natáčením do zatáček a automatickou regulací sklonu. Nejzajímavější novinkou v nabídce faceliftovaného MPV je ale bezesporu automatický parkovací asistent.
Volkswagenu Touran jsme na stránkách www.auto.cz věnovali celou řadu článků, které popsaly techniku i praktickou stránku používání tohoto automobilu. Dnes se tedy zaměříme na funkci automatického parkovacího asistenta.
V loňském roce jsme měli k dispozici průkopníka automatického parkování Toyotu Prius. Při testu jejího systému jsme došli k závěru, že by potřeboval vychytat pár much. Jak se tedy v této disciplíně daří Touranu?
Volkswagen Touran je na rozdíl od Toyoty Prius, která má usnadnit parkování podélně i kolmo k chodníku, vybaven systémem, pomáhajícím pouze s podélným parkováním do řady automobilů.
Parkovací asistent se spouští stisknutím tlačítka s logem volantu umístěným před řadicí pákou mezi deaktivací ESP a ovladačem parkovacích senzorů, které mohou být vypnuty. V případě spuštění parkovacího asistenta Touran do rychlosti 30 km/h monitoruje paralelně se směrem jízdy volná místa vpravo od vozu. Kontrolní jednotka přitom vypočítává ideální postup pro parkování a o nalezení vhodného parkovacího místa informuje řidiče na displeji umístěném před volantem mezi přístroji. V případě, že se řidič rozhodne na místo vybrané Touranem zaparkovat, stačí zařadit zpátečku a vůz na displeji zobrazí informaci, že přebírá ovládání volantu, který si sám otáčí. Od řidiče automobil požaduje pouze, aby ovládal pedály a sledoval vzdálenost od zaparkovaných vozidel, o které informuje akustická signalizace. Automobil je sám schopen posoudit, jestli se správně zarovnal do řady. Jestliže dojde k závěru, že je potřeba polohu upravit, pomůže řidiči, který se stará pouze o pedály a řazení jedničky nebo zpátečky, i se zarovnáním. Celý proces parkování s asistentem zabere pár sekund. Systém má ale své požadavky na ideální parkovací místo a tak s přehledem mine mezeru mezi automobily, do níž by zkušený řidič bez problémů zaparkoval a také si nechá jistý odstup od obrubníku.
Závěr
Jestliže, se rozhodnete pro Touran a dostanete se při vybírání příplatkové výbavy k položce automatický parkovací asistent, zjistíte, že si Volkswagen tento systém cení na 20 800,-Kč. V případě, že budete váhat usnadní vám rozhodování vedle peněženky již jen vaše vlastní zkušenosti, pokud pro vás není problém parkování do řady aut, tak můžete ušetřit, ale když si nevěříte a toužíte po pomoci nebo chcete ohromit sousedy tím, že máte při parkování ruce za hlavou, tak vám můžeme automatický parkovací asistent doporučit.
První cena vozu | |
První cena vozu s testovanou motorizací | |
Základní cena testovaného vozu | |
Cena testovaného vozu vč. příplatků |
Plusy
- Jednoduché a srozumitelné ovládání automatického parkovacího asistenta
- Sdělení na displeji zobrazována v Českém jazyce
- Kvalitní dílenské zpracování
- Dobré jízdní vlastnosti
- Vnitřní prostor
- Nízká spotřeba
Minusy
- Hlučný motor
- Vyšší cena ve srovnání s konkurencí