Evropského tendru se zúčastnily také rumunský výrobce trolejbusů Astrabus a polský Solaris. "Výběrové řízení bylo důležité pro všechny zúčastněné firmy, protože šlo o první soutěž na asynchronní trolejbusy v Rumunsku," řekl ředitel. Dvanáctimetrové nízkopodlažní trolejbusy budou vybaveny přídavným dieselagregátem, klimatizací a kamerovým systémem.
Kontrakt v Temešváru, jednom z největších rumunských měst, je pro Škodovku prvním v oboru dopravního strojírenství na rumunském trhu. Kromě tramvají a trolejbusů je pro Škodovku perspektivní v oboru energetiky. Škoda Power už dodala do teplárny v Bukurešti turbosoustrojí 60 MW.
Výroba trolejbusů má tvořit přes 40 procent letošních tržeb Škody Electric. Podnik s 560 lidmi chce letos prodat zboží za 2,2 miliardy korun. Loni, kdy jeho prodej přesáhl 1,5 miliardy Kč, tvořily trolejbusy třetinu, stejně jako trakční motory a pohony elektrických vozidel.