Nejvíce zákazníků má dle průzkumu ve střední Evropě Tesco

13.06.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 13. června (ČTK) - Nejvíce zákazníků má v zemích střední Evropy obchodní řetězec Tesco. V České republice, Maďarsku, Polsku a na Slovensku preferuje při nákupech rychloobrátkového zboží obchody Tesco 12 procent spotřebitelů, což odpovídá 7,4 milionu zákazníků. Vyplývá to z průzkumu společností Incoma Research a GfK.

"Tesco, které je přítomné na všech čtyřech trzích visegrádského regionu, se dostalo na první místo v pořadí zákaznických preferencí poprvé v historii," řekl Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research. Tesco v ČR provozuje provozuje 46 hypermarketů, 32 supermarketů, šest obchodních domů a 11 čerpacích stanic. Na Slovensku má 30 obchodních domů a hypermarketů, v Polsku 69 obchodů a v Maďarsku 67 prodejen.

V minulých letech vedl pořadí diskontní řetězec Biedronka, a to díky silnému postavení na velkém polském trhu. Nyní společnosti Biedronka připadla druhá příčka a tyto obchody preferuje deset procent středoevropských zákazníků. "V roce 2006 se zúročila mezinárodní expanze skupiny Tesco, a Biedronka se tak odsunula na druhé místo," podotkl Skála.

Silné postavení v regionu mají i řetězce skupiny Schwarz - hypermarkety Kaufland preferuje 5,4 procenta zákazníků a diskontní prodejny Lidl pět procent. Do diskontních obchodů Plus ze skupiny Tengelmann chodí v zemích visegrádské čtyřky nejčastěji nakupovat čtyři procenta zákazníků.

Pozoruhodné je podle Skály stále silné postavení spotřebních družstev na čtyřech středoevropských trzích. "Tyto společnosti sice netvoří jednotný obchodní systém jako jmenované řetězce, ale jsou fenoménem obchodu ve všech sledovaných zemích. Celkem družstva v regionu představují hlavní nákupní místo rychloobrátkového zboží pro 8,8 procenta ze všech nakupujících," upozornil Skála.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK