Do letošního dubna fungovalo i pravidelné spojení Brna s Mnichovem. Linka ale skončila, nesplnila očekávání dopravce. "Věříme, že ta poptávka tam bude, jinak bychom nelétali," uvedla Dufková. Podle ředitele brněnského letiště Tomáše Plačka bude důležité spojení rozšířit z jednoho letu alespoň na dva až tři týdně. "O tom se právě nyní jedná," uvedl Plaček.
Do Moskvy se létá také z Pardubic, Karlových Varů a Prahy. Třeba zpáteční letenka společnosti ČSA včetně poplatků z Ruzyně začínají na ceně 9630 Kč.
Dopravu z Brna bude Smart Wings zajišťovat spolu s moskevskou městskou firmou Atlant Sojuz. O spojení s Moskvou či jiným ruským městem jednal kraj už loni. Letům prý pomohlo i to, že bylo nedávno zrušeno spojení z Moskvy do Bratislavy.
Smart Wings nabízí v letounu Boeing 737-300 ekonomickou třídu i takzvaný business class, tedy první třídu. Linku s Moskvou tak vítá řada podnikatelů. Východní trhy jsou pro české firmy stále perspektivnější a zakázek tam přibývá. Letadlo ale budou zatím z velké části využívat turisté. Ruská cestovní kancelář DVM-tour se zavázala, že její klienti obsadí v každém letadle víc než 100 ze 128 sedadel. Letadla budou přistávat na městském letišti Vnukovo. Odtud pak cestujícím letí desítky spojů do dalších zemí.
Z Brna je zatím přímé spojení do Londýna a do Prahy. Kraj chce dojednat pravidelné lety i s dalšími městy, v úvahu přichází třeba Paříž, Petrohrad, Zadar nebo některé z italských měst.