"Prodáváme je pouze na letišti, od 24 hodin do dvou hodin do odletu," řekl MfD majitel největší české cestovní kanceláře Exim Tours Ferid Nasr. V pátek byl například k dostání zájezd do Řecka. Z původní ceny 11 tisíc korun klesl na čtyři, dodal Nasr.
Pod pojmem na poslední chvíli zatím české cestovní kanceláře rozumějí zájezd prodaný třeba i 14 dnů před odletem. Nikdo ale zatím nenabízel možnost koupit si zájezd jen pár hodin před odletem a ještě výrazně zlevněný. "Můžou si to dovolit jen opravdu velké cestovky, které každý den mají dost letů," uvedl Tomio Okamura z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.
CK Fischer nedávno spustila jako první on-line prodej, kde klient zájezd rovnou i zaplatí. "Teoreticky si může klient koupit zájezd na letišti, když se tam připojí k internetu, a za pár hodin odletět," říká mluvčí CK Fischer Dan Plovajko. O prodeji zájezdů přímo u letištní přepážky však CK Fischer neuvažuje. Podobné plány nemají ani jiné velké cestovní kanceláře.