"Věříme, že pravděpodobnějším výsledkem je prodej," řekl generální ředitel společnosti Todd Stitzer. Firma však nevyloučila ani přeměnu divize v samostatný podnik. Po prodeji či oddělení divize se název společnosti zkrátí na Cadbury. Podle analytiků činí hodnota divize až osm miliard liber (téměř 340 miliard Kč) a nejpravděpodobnějšími kupci jsou fondy soukromého kapitálu, píše agentura Reuters.
Stitzer uvedl, že cukrářská divize, která zahrnuje 50.000 zaměstnanců a 60 továren, je nyní příliš komplexní a vyžaduje zeštíhlení. Firma se proto rozhodla v divizi v rámci restrukturalizace zrušit 15 procent pracovních míst a uzavřít 15 procent továren. Restrukturalizační program si vyžádá jednorázové výdaje ve výši 450 milionů liber.
Firma Cadbury Schweppes je nyní pod tlakem kvůli slabým evropským tržbám a aféře kolem prodeje čokolády kontaminované salmonelou v Británii a Irsku. Ta vedla ke stažení více než milionu čokoládových tyčinek z trhu. Společnost dnes nicméně zvýšila plánované roční tempo růstu tržeb na čtyři až šest procent z předchozích tří až pěti procent.
Rivaly společnosti na trhu cukrovinek jsou Wm. Wrigley Jr., Hershey a Kraft Foods.