"Probíhá postupné napojování stanic STK na systém. Do září by měly být napojeny všechny STK. Od září do prosince bude zkušební provoz a od ledna 2008 ostrý provoz," uvedl Hanzelka. Původně počítal resort s ostrým provozem již před rokem.
Systém omezuje možnost získat potvrzení o technické prohlídce, aniž by vozidlo bylo skutečně zkontrolováno. Umožní například sledovat čas kontroly od založení protokolu, přes vjezd a výjezd z kontrolní linky STK, po zápis závad a tisk protokolu bez možnosti vnějšího zásahu obsluhy.
Program také umožní kontrolovat zpětně historii kontrol vozidel podle průběhů předchozích technických prohlídek či údajů v centrálním registru vozidel. Navíc má umožnit kontrolu technického stavu vozidel přímo v silničním provozu, tedy propojení s policejním systémem Matra.
Celkem je v Česku více než 300 Stanic technické kontroly.
Benevolentní technické kontroly považují odborníci za jednu z příčin stárnutí tuzemského vozového parku a velkého přílivu ojetých aut ze zahraničí. Do května stoupl počet dovezených aut z druhé ruky o polovinu na 90.000 vozů. Do konce roku Sdružení automobilového průmyslu očekává překročení rekordní hranice 200.000 ojetin. Průměrné stáří tuzemského vozového parku je téměř 14 let.