Ministerstvo dopravy ani Letiště Praha se k problému nyní nechtějí vyjadřovat. Podle mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky nechtějí prozradit své strategické záměry a nahrát tak různým spekulantům.
Finanční skupina Penta Investments finančníka Marka Dospivy, která vlastní část pozemků nutných pro stavbu nové přistávací a vzletové dráhy na pražském ruzyňském letišti, upustila od záměru stavět novou dráhu společně s letištěm a nyní s ním jedná o dalším postupu. Penta je ochotna sporné pozemky letišti prodat. Výše, za jakou by parcely letišti přenechala, je předmětem jednání obou stran. Penta před několika lety zaplatila za metr čtvereční pozemků v průměru zhruba 500 korun. Nyní se spekuluje o tom, že by za jeden metr chtěla dostat několik tisíc korun.
Dalším velkým vlastníkem pozemků je například Vladimír Beck, kterému podle katastrálního úřadu patří 38 hektarů v Hostivicích. Ten nevidí problém v prodeji pozemků státu. Problém je v tom, že pozemky koupil za cenu 11 korun za metr čtvereční, tedy celkem za zhruba čtyři miliony korun. Podle odborníků však nyní může požadovat až 1100 korun za metr čtvereční.
Stát tak nyní bude na odkup pozemků pro výstavbu ranveje potřebovat asi 1,5 miliardy korun. Podle mluvčího Pozemkového fondu ČR Michala Bureše se proti prodeji pozemků v minulosti nevyjádřil žádný z příslušných úřadů. Své námitky proti prodeji nevznesl stavební ani pozemkový úřad, žádné z ministerstev, ani Letiště Praha.
Nová ranvej je přitom pro rozvoj letiště klíčová. Bez ní by Praha mohla jen stěží konkurovat velkým letištím v okolních státech jako jsou Vídeň, Berlín nebo Mnichov.