ÚOHS s tím nesouhlasí a odkazuje přitom na podobnou situaci mobilních operátorů. Před lety v Česku působily jen dvě společnosti, Paegas (dnes T-mobile) a Eurotel (nyní Telefónica O2). Pro zákazníky to nebylo výhodné, znamenalo to vyšší ceny a menší kvalitu a nabídku, než kdyby stejné služby nabízelo víc firem, podotkl Chalupa.
Stejně je to podle něj i u televizí. Firmy za televizní spoty utratí každoročně několik miliard. Loni to bylo asi 8,4 miliardy, což je téměř polovina veškeré reklamy. ÚOHS tvrdí, že než přijdou nové digitální kanály, měli by zadavatelé reklamy mít víc možností, a tím pádem i lepší podmínky.
Celoplošné digitální vysílání se zřejmě v Česku stane realitou v roce 2009. Podle odhadu mediální agentury OMD by mohli první velcí inzerenti začít dávat peníze za reklamu v digitálních televizích už o rok později.
Antimonopolní úřad se už v minulosti zabýval reklamou na Nově. Největší soukromá televize stanovovala zadavatelům reklamy nevhodné podmínky. Televize pak ustoupila a chyby ve smlouvách napravila. Vyhnula se tak pokutě.