Škoda je největším českým vývozcem a je součástí koncernu Volkswagen. Na rozmach německého koncernu ve východní části Evropy měla největší vliv, ale podle Wittiga svůj další růst sází na země dál na východ.
"Jednou z největších změn bude to, že se staneme zahraničním výrobcem a budeme se silně angažovat na rozvíjejících se trzích, jako je Čína, Indie či Rusko. Nejsilnější růst se totiž bude odehrávat právě na těchto trzích," řekl Wittig.
Škoda měla v loňském roce tržby přes 200 miliard Kč a největší odbyt má v západoevropských zemích. Zatímco v roce 2006 vyrobila 556.347 automobilů, na letošní rok počítá s prodejem asi 616.000 vozů. V letošním roce už činí meziroční nárůst kolem 15 procent.
"Předpokládám, že tento růst bude pokračovat i v příštích třech, čtyřech, pěti letech. Možná to nebude takovým tempem (jako v minulých letech), umím si ale představit, že bychom mohli očekávat růst někde od pěti do deseti procent. Kolem roku 2010 se budeme schopni dostat na 800.000 vozů," doplnil Wittig.
Jen v letošním roce by Škoda chtěla v Číně vyrobit 30.000 vozů a postupně se dostat až na 100.000 kusů ročně. V Rusku chce do roku 2010 ročně vyrábět 50.000 až 60.000 automobilů, a podobně v Indii uvažuje o zvýšení výroby z nynějších asi 20.000 na 40.000 až 50.000 vozů ročně.
Od roku 1991, kdy Škodu převzal Volkswagen, firma do svého rozvoje investovala asi 3,9 miliardy eur. Volkswagen učinil ze zastaralého podniku s nevalnou pověstí prosperující automobilku, která se prosadila na trzích v západní Evropě i jinde. V nadcházejících letech má Škoda v plánu investovat 300 až 400 milionů eur ročně.
Škoda vyrábí čtyři základní modelové řady: Fabia, Roomster, Octavia a Superb. Podle Wittiga však uvažuje o rozšíření této řady o další modely a ohledy při tom bude brát na potřeby lidí na rozvíjejících se trzích. Šanci má tedy zřejmě koncept, který bude podobný Fabii, ale bude levnější.
Wittig řekl, že management není spokojen s vývojem kurzu koruny, která od začátku roku vytrvale zpevňovala. Čím vyšší je kurz, tím složitěji se totiž vývozci na zahraničním trhu prosazují, což neplatí jen o Škodě, ale o mnoha dalších firmách, které se orientují na vývoz.