Vik také popřel informace o tom, že by letadlo ztratilo spojení již ve Francii, jejíž dispečeři posléze varovali Švýcary. "Případy krátkodobé ztráty spojení se stávají velmi často," řekl bezpečnostní manažer Travel Service Vladimír Vlk. Spojení bylo podle něj opět navázáno ve chvíli, kdy se dispečeři ozvali na nouzové frekvenci.
To, že letadlo doprovázely švýcarské stíhačky, je podle Vika běžný postup. "Ve všech zemích mají právo kontrolovat prolétající letadla, jen v ČR se to stalo za poslední půlrok třikrát," uvedl Vik. Švýcarské letectvo mělo podle něj právě v tu dobu cvičení ve vzduchu, takže pro něj nebyl problém zkontrolovat český Boeing.
"Náš úřad neobdržel žádné hlášení ze strany švýcarského nebo francouzského úřadu o tom, že došlo k nějakému porušení bezpečnosti," potvrdila Vikova slova Jitka Ungrová z Úřadu civilního letectví. Její úřad již také prošel všechny potřebné záznamy, ze kterých vyplývá, že let probíhal normálně.
Deník s odvoláním na švýcarské vojenské piloty mimo jiné napsal, že Jirmus v kabině zřejmě půl hodiny spal či ztratil vědomí. Druhý pilot byl údajně po celou tu dobu mimo pilotní kabinu a letadlo řídil autopilot. Švýcarští piloti prý v kabině viděli strnulého nereagujícího Jirmuse; zjišťovali také možné napadení letadla teroristy. Vik chce na autory článku podat trestní oznámení pro šíření poplašné zprávy.
Jeden z autorů článků Jan Gazdík však ČTK řekl, že si za zveřejněnými informacemi stojí a má k nim řádné zdroje ze švýcarského úřadu civilního letectví. Podle něj ani dnes Travel Service dostatečně nevysvětlil příčiny a dobu přerušení spojení. Letadlo se prý nehlásilo mimořádně dlouho; proto k němu byly vyslány stíhačky. "Já tvrdím, že to není běžné," řekl Gazdík.
Travel Service je lídrem českého trhu nepravidelných letů; na dovolenou s ním létá většina klientů českých cestovních kanceláří. Provozuje také nízkonákladové aerolinie Smart Wings. Za loňský rok vykázal zisk 80 milionů korun.