Tržby společnosti vzrostly loni meziročně o 22 procent na 2,94 miliardy korun, letos Ondro předpokládá jejich zvýšení na 4,1 miliardy Kč. Třemi pětinami se na celkovém obratu podílí výroba civilních vrtulníků S-76 pro americkou korporaci Sikorsky.
Aero letos vyrobí 52 těchto vrtulníků, loni dodalo Američanům 40 kusů. Ondro počítá s tím, že i do budoucna se bude v závodě vyrábět zhruba padesátka strojů ročně.
Ve Vodochodech se vyrábí typ S-76C++. Těch se v Česku od podpisu kontraktu před sedmi lety vyrobilo 157, což je přibližně čtvrtina celosvětové produkce tohoto typu. Kompletní výroba, včetně nákupu potřebných součástek, trvá téměř dva roky. Práce na finální montážní lince zaberou zhruba dva měsíce. Prakticky celá helikoptéra se montuje ve Vodochodech, osazení motorem, převodovkami a rotory probíhá v továrnách Sikorsky ve Spojených státech. Vrtulníky používají například společnosti při dopravě zaměstnanců na ropné plošiny nebo záchranné služby.
Aero bude vyrábět i nový model vrtulníku S-76D, který bude moci létat například při zhoršených podmínkách. Vrtulník je nyní ve vývoji. "Podle našich plánů by měl být certifikován úřadem pro civilní letectví v roce 2009 a o rok později má být dodán prvním zákazníkům," uvedl viceprezident Sikorsky pro Evropu Bruce McKinney. Sikorsky nedávno koupil polskou společnost PZL Mielec, kde hodlá po roce 2010 rozběhnout výrobu vojenských vrtulníků Black Hawk.
Aero také mj. vyrábí střední část křídla (tzv. centroplán) pro vojenský transportní taktický letoun C-27J Spartan pro italskou společnost Alenia Aeronautica, a dodává součástky několika světovým výrobcům. Vlastník Aera, investiční skupina Penta, plánuje ve Vodochodech otevřít mezinárodní veřejné letiště.