Kupříkladu Praha bude moci z evropských fondů čerpat prostřednictvím dvou operačních programů zhruba 343 milionů eur, tedy asi 9,8 miliardy korun. Proti původním předpokladům je to ale zhruba o dvě miliardy korun méně. Peníze by v hlavním městě měly jít zejména na zlepšení veřejné dopravy, obnovu zeleně a výstavbu nových inženýrských sítí.
Některé kraje a města odložily konečná rozhodnutí o projektech až na podzim. Definitivní rozhodnutí o poskytování evropských peněz budou až po skončení léta padat například v Pardubickém kraji. Již nyní je ale zřejmé, že se na všechny nápady nedostane. Kvůli zpoždění ve schvalování projektů se v Jihomoravském kraji obávají toho, že budou muset některé záměry dopravních staveb odložit dokonce o rok.
Žadatelé si občas stěžují na přílišnou byrokracii, která je se žádáním o evropské peníze spojená. V Moravskoslezském kraji města s nižším rozpočtem nemají kvůli opožděnému proplácení projektů dostatek peněz ani na financování vlastního podílu, a musejí se proto zadlužovat. V Karlovarském kraji chtějí některé z projektů města realizovat v omezené míře, a to i v případě, že dotace nezískají. S menší částkou na dopravu, než původně zamýšlel, si bude muset vystačit i Středočeský kraj.
Na jihu Čech se nejčastěji plány radnic točí okolo oprav zastaralých sítí, rekonstrukcí budov a vylepšení silnic. Dočkat by se tu mohli moderního letiště, sportovně-relaxační centra, unikátního otočného mostu nebo lyžařského areálu. V hradeckém kraji se zas připravují na obnovu lázní v Náchodě a revitalizaci barokního komplexu Kuks na Trutnovsku.
Na opravy silnic druhých a třetích tříd se připravuje Ústecký kraj. V takzvaném Regionálním operačním programu určeném pro Ústecký kraj a Karlovarský kraj je téměř 746 milionů eur (20,7 miliardy korun). V Plzeňském kraji na dopravu poputuje téměř polovina z devíti miliard korun, které přitečou z regionálního operačního programu. V první skupině rozhodování je například severozápadní okruh kolem Plzně, kam dá kraj nejvíce - jednu miliardu korun.
S miliardami počítají také v Libereckém kraji. K největším bezesporu patří projekt integrované regionální dopravy Regiotram Nisa, který počítá s propojením železničních a tramvajových tratí v regionu; musí se ale obejít bez podpory ministerstva dopravy.