MPO loni dalo spotřebitelským organizacím dotace 21 mil. Kč

02.07.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 2. července (ČTK) - Spotřebitelské organizace loni dostaly od ministerstva průmyslu a obchodu dotace v celkové výši bezmála 21 milionů korun. Údaje o loňských dotacích pro deset spotřebitelských organizací dnes ČTK získala na internetových stránkách MPO, které letos na stejný účel má k dispozici 20 milionů korun.

Nejvyšší dotace, a to 5,19 milionu korun, loni podle údajů MPO získalo Sdružení obrany spotřebitelů. Rovných pět milionů korun pak dostalo Občanské sdružení spotřebitelů TEST a 4,7 milionu korun obdržel Spotřebitelský poradenský a informační servis.

"Došlo (loni) k dalšímu rozšíření aktivit (spotřebitelských organizací). Zvýšil se počet poradenských míst, četnost poskytnutých rad a byla řešena řada aktuálních kauz," uvedlo MPO.

Podle MPO loni spotřebitelské organizace také uspořádaly různé vzdělávací akce, které mají pomoci zvyšování právního povědomí spotřebitelů. "Byla vydána řada tiskovin a publikací a byly zveřejněny výsledky srovnávacího testování výrobků a zkušeností, které byly získány v rámci poradenské činnosti sdružení," stojí ve zprávě MPO.

Na letošní rok 12 spotřebitelských organizací požádalo MPO o dotace v celkové výši 37,6 milionu korun. MPO na tento účel ve svém rozpočtu vyčlenilo 20 milionů korun.

Spotřebitelské organizace jsou v posledních letech zavaleny stále větším počtem dotazů či stížností spotřebitelů. Například sdružení Spotřebitel.cz loni zodpovědělo 16.094 dotazů spotřebitelů, zatímco o rok dříve jich bylo 12.440.

Sdružení obrany spotřebitelů v roce 2006 řešilo 34.223 podnětů od spotřebitelů, což byl ve srovnání s rokem 2005 více než dvojnásobný počet. Spotřebitelé mají problémy hlavně s reklamacemi obuvi, textilu, mobilních telefonů, elektrospotřebičů a nábytku.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK