DaimlerChrysler v květnu sdělil, že už nebude ztrátovou americkou součást podporovat a oznámil její prodej. Kontrakt by měl být uzavřen ve třetím čtvrtletí letošního roku, souhlas ale budou muset ještě připojit regulační orgány v USA. Cerberus vedle automobilky převezme také související finanční služby amerického podniku.
Pokud se podaří transakci završit podle plánu, bude to poprvé, kdy jednu z největších tří amerických automobilek povede fond soukromého kapitálu. Cerberus bude muset investovat přes šest miliard dolarů, aby dal dohromady finanční bilanci automobilky.
Daimler se zavázal, že Chrysleru věnuje 1,55 miliardy dolarů, čímž ukončí zhruba devítiletý svazek. Němci Chryslera převzali v roce 1998 a slibovali si, že společně vytvoří globálního výrobce automobilů s širokou nabídkou a silným finančním zázemím. Němcům se ale plány nepodařilo naplnit a přiznali neúspěch dosavadního snažení.
Daimler-Benz před devíti lety za převzetí Chryslera zaplatil 36 miliard dolarů, což byla na svou dobu jedna z největších akvizic všech dob. Záměrem bylo vybudovat podnik, který bude schopen vyrábět modely pro masový trh, například jeepy, i luxusní značky jako je Mercedes.
Podmínky nové dohody stanoví, že Cerberus Capital Management bude mít v Chrysleru a jeho divizi finančních služeb 80,1 procenta. Cerberus zaplatí 7,5 miliardy dolarů, z toho 6,05 miliardy vloží do skupiny Chrysler. Z této částky půjde pět miliard do výroby automobilů a 1,05 miliardy do finančních služeb, které podnik využívá převážně k podpoře prodeje.
Cerberus pak zaplatí 1,35 miliardy dolarů Daimleru, který Chrysleru dá na oplátku půjčku 405 milionů USD. Německý podnik, jehož akcionáři budou ještě rozhodovat o změně názvu z Daimlerchrsler na pouhé Daimler AG, poskytne 880 milionů dolarů na krytí dlouhodobých závazků v Chrysleru.