Ministerstvo dopravy původně navrhovalo pro nákladní auta a autobusy mýtné 2,38 až 7,86 Sk bez daně z přidané hodnoty za každý kilometr (2,04 až 6,74 Kč/km). "Vláda se rozhodla, že maximální ceny sníží o 20 procent," řekl ministr. Naznačil také, že v tendru na dodavatele technologie pro výběr elektronického mýtného bude zvýhodněn satelitní systém.
V České republice se platí mýtné za jízdu po dálnici a rychlostní komunikaci v průměru 4,05 Kč za kilometr. V Rakousku se od poloviny roku průměrné mýtné zvýšilo z 22,7 na 26,9 centu za kilometr, čili zhruba na 7,70 Kč/km.
Ministerstvo nedávno čelilo kritice za to, že od roku 2009 navrhlo vysoké poplatky za použití zhruba 2000 kilometrů silnic. Nová výše mýtného podle Vážného zamezí odklonu tranzitní dopravy ze Slovenska. Slovensko ale zatím nevybralo dodavatele technologie pro výběr elektronického mýta a zhotovitel systému by měl vzejít až z chystaného tendru.
"Soutěžní podklady budou postaveny tak, že se nevyplatí stavět mikrovlnné (zařízení), ale satelitní," zdůraznil. Národní dálniční společnost, která spravuje dálnice a rychlostní komunikace, ale doposud ani jednu technologii upřednostnit neplánovala.
Satelitní systém výběru mýtného funguje například v Německu. V Rakousku a České republice provozuje mikrovlnnou technologii rakouská firma Kapsch. Ta už projevila zájem o účast v plánované soutěži na Slovensku, ale zúčastnit se chce i francouzský Sanef, německý Siemens a slovensko-německé konsorcium sesterských společností Satellic a Slovak Telekom.
Vyšší poplatky budou platit řidiči za přejezd po dálnici a rychlostních silnicích, za přejezd po vozovkách nižší kategorie vláda schválila nižší sazbu. V prvním roce spuštění výběru mýtného ministerstvo dopravy původně očekávalo výnos 7,15 miliardy Sk bez DPH. Osobní a nákladní auta do 3,5 tuny budou za používání zpoplatněných silnic zatím i nadále platit dálniční známkou.