V dohodě se Rakousko a Itálie zavazují, že přispějí jednou třetinou na náklady výstavby, které se odhadují na šest až osm miliard eur. Zbývající třetina by měla být hrazena z peněz Evropské unie. Německo zároveň přislíbilo, že vybuduje adekvátní přístupové komunikace k tunelu.
Rakouský kancléř Alfred Gusenbauer prohlásil, že jeho země chce část nákladů uhradit i dalším zvýšením mýtného na svých dálnicích a rychlostních silnicích. Podle něho se musí stát automobilová nákladní doprava výrazně dražší, aby se její část přesunula na koleje. Ministr Faymann uvedl, že cílem je zdvojnásobení nynějšího mýtného pro nákladní automobily, tedy jeho zvýšení na úroveň Švýcarska.
Rakouský záměr dnes oficiálně podpořila i Itálie, která se v podepsaných dokumentech vyslovila pro rychlou novelizaci evropských směrnic týkajících se mýtného tak, aby se v něm promítly i dopady na životní prostředí pro tranzitní země.
Rakousko poukazuje na to, že nejvýznamnější dálniční spojnicí země vedoucí přes Alpy Brennerským průsmykem projede ročně již 1,9 milionu nákladních aut, což je prakticky dvojnásobek proti roku 1995. Tunel by měl v budoucnu odlehčit dálnici a přispět k přesunu dopravy na železnici.