...55 procent, jejž táhly prodeje levnějších modelů a růst tržního podílu.
Tato strategie pomohla rozšířit potenciální pole zákazníků společného podniku švédské firmy Ericsson a japonské Sony , pro nějž jsou typické spíše dražší hudební telefony založené na značce Walkman.
Sony Ericsson oznámil slabší zisk oproti odhadům krátce poté, co konkurenční Motorola varovala investory před čtvrtletní ztrátou kvůli slabým prodejům.
"Motorola přišla o velký podíl," řekl analytik Ed Snyder ze společnosti Charter Equity Research v San Francisku. "Část šla Sony Ericssonu. Hodně šlo někomu jinému, pravděpodobně Nokii."
Snyder dodal, že prodeje přístrojů Sony Ericsson byly lepší, než se čekalo, ale "díru do světa neudělaly".
Společnost vykázala za druhé čtvrtletí nárůst zisku před zdaněním na 327 milionů eur z 211 milionů před rokem. Analytici oslovení Reuters ovšem čekali zisk 385 milionů eur.
Tržby vzrostly v souladu s očekáváním analytiků na 3,1 miliardy eur ze 2,27 miliardy před rokem.
Firma v uplynulém kvartále prodala 24,9 milionu telefonů, a překonala tak výsledek 15,7 milionu před rokem i odhad analytiků ve výši 23,6 milionu prodaných kusů.
Průměrná prodejní cena jednoho přístroje však klesla na 125 eur ze 145 eur v loňském druhém čtvrtletí s tím, jak se firma začala zaměřovat na prodej cenově dostupnějších modelů.
Analytici oslovení Reuters čekali průměrnou prodejní cenu 132 eur. Firma však uvedla, že pokles odpovídá jejím očekáváním.
Sony Ericsson dále uvedla, že v uplynulém kvartále zvýšila podíl na trhu mobilních telefonů zhruba o 3 procentní body na 9 procent.
Firma očekává, že celosvětový trh mobilních telefonů letos překročí 1,1 miliardy kusů.
[YORK/Reuters/Finance.cz]