Příprava nové výroby má být zahájena co nejrychleji, v roce 2009 by podle Ekonoma mohla jet sériová výroba.
Podle neoficiálních informací by mohlo jít o dva typy motorů, jeden zážehový a druhý vznětový. Pokud jde o diesel, jeho případná montáž by patrně začala později a má být utajená do poslední chvíle. Šlo by totiž o historický průlom - Škoda dosud vždy odebírala naftové motory z jiných závodů skupiny VW, uvedl Ekonom.
Technické parametry nových motorů nejsou známy. Podle všeho má jít o čtyřválce s relativně nízkým objemem, které budou mít díky vyspělé technologii stejný výkon jako současné motory s podstatně větším objemem válců. V případě benzinového motoru se mluví o 1,2 litru; agregát by dosahoval lepších parametrů než současné motory o objemu 1,6 litru. V případě eventuálního dieselového motoru Ekonom připomíná zprávu časopisu Automobilwoche, podle níž se má ve škodovkách objevit čtyřválec o objemu 1,6 litru se systémem Common Rail.
Letos Škoda vyrobí asi 250.000 motorů, v budoucnu by jich měl být dvojnásobek.