"Úspora plynoucí z celkové redukce nadbytečných pracovních míst dosáhne 350 milionů korun," uvedl ředitel podniku Martin Dvořák. Ušetřené peníze chce podnik investovat do činností, které přímo souvisejí s přepravou cestujících. Sem patří například modernizaci vozového parku nebo vylepšení pracovních podmínek řidičů.
"Dopravní podnik změny uvnitř firmy preferuje před razantním zdražováním jízdného," obhajuje propouštění Dvořák. Náklady společnosti na provoz MHD jsou nyní trojnásobně vyšší než tržby z jízdného. Město Praha proto ročně chod podniku dotuje více než osmi miliardami korun, což je zhruba třetina ročního rozpočtu hlavního města.
Dopravní podnik nyní zaměstnává 12.600 pracovníků a denně přepraví více než tři miliony cestujících. Některé činnosti zrušených nebo redukovaných oddělení převezmou externí dodavatelé.