Lidé by tak od začátku příštího roku mohli na obecních úřadech či pobočkách České pošty získat například výpisy z katastru nemovitostí, obchodního rejstříku, rejstříku trestů či živnostenského rejstříku. Původně se se vznikem této sítě počítalo až na jaře 2008.
Senátoři také navrhli zvýšení správního poplatku, který by lidé měli za službu Czech Pointu platit, z 50 na 100 korun. V individuálních případech ale zákon umožňuje snížení tohoto poplatku.
Síť Czech Point by mělo tvořit asi 1300 obecních úřadů. Připojit by se k nim mělo také 2000 poboček České pošty. O zařazení do seznamu budou moci požádat i další obecní úřady.
Na Czech Pointech lidé získají veškeré údaje, opisy a výpisy, které jsou vedeny v centrálních veřejných evidencích a registrech o jejich osobách, majetku a právech. Jejich prostřednictvím bude mít občan možnost úředně ověřit dokumenty, listiny a podpisy a převést dokumenty do elektronické formy. Dále se bude moci přes Czech Point oficiálně obrátit na kterýkoli úřad veřejné správy, a také získat informace o průběhu řízení, která se ho týkají.
V ČR již funguje asi 30 kontaktních míst Czech Point. V rámci pilotního projektu umožňují vydávání ověřených výpisů z katastru nemovitostí, obchodního a živnostenského rejstříku.