Podle antivirové společnosti McAfee stále velká část uživatelů neumí odhalit nebezpečí, které se skrývá za podvrženými e-maily s předmětem jako "Urgentní bezpečnostní sdělení!" nebo "Oficiální informace!", které se tváří jako zpráva banky či jiné instituce.
Současnému žebříčků phishingu podle McAfee vévodí domnělé zprávy s formuláři od North Fork Bank, Citizens Bank nebo eBay. Ve formulářích vybízejí k vyplnění osobních údajů, čísel bankovních účtů a dalších zneužitelných dat.
S problémem phishingu se potýkají i české banky. Naposledy mu čelily letos v březnu, kdy se terčem útoku staly Česká spořitelna a Raiffeisenbank. V případě spořitelny neznámý útočník rozeslal několik tisíc mailů uživatelům internetového bankovnictví ČS. Maily měly vyvolat dojem, že je rozesílá spořitelna a vyzývaly klienty k zadání bezpečnostního kódu.
V případě Raiffeisenbank se při přihlášení do internetbankingu klientovi zobrazilo podvodné rozhraní, které jej vyzvalo k zadání hesla a cesty k takzvanému podpisovému certifikátu. Ten slouží jako podpisový vzor k bankovním operacím.
Mluvčí spořitelny Klára Gajdušková tehdy připomněla, že klienti by neměli na podobné maily reagovat. Dodala, že phishing se bude v budoucnu pravděpodobně opakovat častěji. "Je nepochybné, že počítačová kriminalita dále poroste," řekla.
McAfee uživatelům umožnila ověřit si své znalosti v oblasti phisingu formou desetibodového kvízu, který si každý může vyzkoušet na jejích stránkách http://www.siteadvisor.com/quizzes/phishing_0707.