Cestující budou moci využít tři druhy odbavovacích přepážek. U okénka s označením základní odbavení si budou nově moci koupit pouze jízdenku. "Doplňkové služby, které zaberou více času, jako je například prodej slevových průkazek nebo mezistátních jízdenek, si zase vyřídí u přepážky s takzvaným komplexním odbavením. Třetím druhem je přepážka přednostního odbavení, která je určena tělesně postiženým lidem, těhotným ženám a cestujícím vlaků SC Pendolino," řekl Ondrůj.
Pilotní projekt, který se uskuteční v Brně a později také v Praze-Holešovicích, chtějí ČD vyhodnotit na konci prázdnin. Do konce roku by se mohl objevit na 60 nádražích s největším počtem přepravených cestujících.
Změna čeká také provoz jízdenkových automatů, které začnou nově nabízet jízdenky na delší trasy. Mezi lidmi ve vestibulu začne od srpna procházet informátor, který bude lidem pomáhat s obsluhou automatů, elektronickým vyhledávačem tras a navádět tápající cestující ke správným přepážkám, dodal Ondrůj.
Od 1. srpna zavádí ČD také novou službu telefonické rezervace a nákupu jízdenek pod názvem TeleTiket. Zatím se týká pouze jízdenek pro vlaky SC Pendolino, ale do budoucna se rozšíří také pro vlaky InteCity a EuroCity. Z mobilního či pevného telefonu si na čísle 840 112 113 mohou lidé zarezervovat libovolný počet jízdenek kdykoliv během dne. "Peníze uhradí platební kartou a jízdenka bude čekat přímo na nádraží nebo ji pošleme k vytištění na e-mail zákazníka," řekl Ondrůj. Jedna transakce přes telefon bude stát 100 korun bez ohledu na počet jízdenek.