"Dne 2. srpna došlo k duplicitnímu předání časti položek do Zúčtovacího centra ČNB," sdělila serveru k problému mluvčí KB Romana Ondrůšková.
Platby tak byly podle ní jedenkrát odepsány z účtů klientů KB, byly však dvakrát přisány klientům v jiných bankách. "Jedná se o část plateb ze dne 1. srpna 2007. Oprava byla ve spolupráci s ostatními bankami provedena automatizovaně hromadně dne 3. srpna 2007," informovala mluvčí. U části těchto plateb, kdy došlo k individuálnímu vrácení, však podle ní může obnova původního stavu trvat několik dní.
Informaci o duplicitním zaúčtování potvrdil serveru iHned.cz mluvčí Raiffeisenbank a eBanky Tomáš Kofroň s tím, že na jejich klienty mělo poměrně velký dopad. "... nesprávným zpracováním plateb v Komerční bance Vám byla 2. srpna 2007 dvakrát připsaná platba zasílaná z účtu v Komerční bance," informovala eBanka v e-mailu své klienty. Stornování neoprávněných plateb zajistila klientům zdarma, tedy bez poplatků, již během následujícího dne. "Nyní by již vše mělo být v pořádku," dodal Kofroň.
Podle Tomáše Kopeckého z ČSOB se problém s chybným zaúčtováním týkal také přibližně 15.000 plateb, které přišly z Komerční banky do ČSOB. I podle jeho slov již byly peníze automaticky vráceny, aniž by neoprávnění příjemci museli platit stornopoplatky. Náklady spojené s chybným převodem uhradí Komerční banka. Duplicitní platby z KB potvrdila bez dalších podrobností i mluvčí České spořitelny Helena Matuzsná.