KB minulý týden poslala do jiných bank peníze dvakrát

06.08.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 6. srpna (ČTK) - Komerční banka minulý týden zaslala na účty do jiných bank peníze dvakrát. Samotných klientů KB by se problém neměl dotknout. Banka již pochybení údajně napravila 3. srpna, informoval dnes server iHNed.cz. Zatím není známo, kolika klientů se omyl týkal.

"Dne 2. srpna došlo k duplicitnímu předání časti položek do Zúčtovacího centra ČNB," sdělila serveru k problému mluvčí KB Romana Ondrůšková.

Platby tak byly podle ní jedenkrát odepsány z účtů klientů KB, byly však dvakrát přisány klientům v jiných bankách. "Jedná se o část plateb ze dne 1. srpna 2007. Oprava byla ve spolupráci s ostatními bankami provedena automatizovaně hromadně dne 3. srpna 2007," informovala mluvčí. U části těchto plateb, kdy došlo k individuálnímu vrácení, však podle ní může obnova původního stavu trvat několik dní.

Informaci o duplicitním zaúčtování potvrdil serveru iHned.cz mluvčí Raiffeisenbank a eBanky Tomáš Kofroň s tím, že na jejich klienty mělo poměrně velký dopad. "... nesprávným zpracováním plateb v Komerční bance Vám byla 2. srpna 2007 dvakrát připsaná platba zasílaná z účtu v Komerční bance," informovala eBanka v e-mailu své klienty. Stornování neoprávněných plateb zajistila klientům zdarma, tedy bez poplatků, již během následujícího dne. "Nyní by již vše mělo být v pořádku," dodal Kofroň.

Podle Tomáše Kopeckého z ČSOB se problém s chybným zaúčtováním týkal také přibližně 15.000 plateb, které přišly z Komerční banky do ČSOB. I podle jeho slov již byly peníze automaticky vráceny, aniž by neoprávnění příjemci museli platit stornopoplatky. Náklady spojené s chybným převodem uhradí Komerční banka. Duplicitní platby z KB potvrdila bez dalších podrobností i mluvčí České spořitelny Helena Matuzsná.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK