Cizí zdroje společnosti Rossmann v závěru loňského roku činily celkem 1,08 miliardy Kč, z toho bezmála polovina připadla na bankovní úvěry a výpomoci. Závazky z obchodních vztahů obnášely 312,7 milionu Kč. Vedení sítě drogerií Rossmann v loňské výroční zprávě upozornilo, že firma stále vykazuje významné provozní ztráty a není schopna uhradit všechny splátky půjček a úvěrů. Závazky společnosti Rossmann po splatnosti na konci roku 2006 činily takřka 169 milionů Kč.
"Společnosti vznikají významné závazky po splatnosti. Tyto skutečnosti vyvolávají podstatné pochybnosti o schopnosti společnosti pokračovat v činnosti v dohledné budoucnosti," stojí ve výroční zprávě. Mateřská RCE proto české pobočce letos v únoru přislíbila finanční injekci, díky které by měla být společnost Rossmann schopna splácet své dluhy a pokračovat v další činnosti na tuzemském trhu. O výši podpory ze strany RCE se ve výroční zprávě nepíše. RCE je společným podnikem hongkongské společnosti A.S.Watson Group a německé obchodní skupiny Rossmann.
V roce 2005 snížila společnost Rossmann svoji ztrátu v ČR z 92,2 milionu Kč v roce 2004 na 2,6 milionu Kč a vedení firmy tehdy předpokládalo, že v roce 2006 již firma vytvoří zisk. Ztrátu ale nakonec zvýšila. Tržby společnosti Rossmann nicméně loni v Česku vzrostly na dvě miliardy korun z 1,9 miliardy Kč v roce 2005. Firma Rossmann loni v ČR zvýšila počet svých prodejen na 105 z 95 na konci roku 2005. Letos Rossmann plánuje otevřít pět nových drogerií.
Konkurenční společnosti dm-drogerie markt, která v ČR provozuje více než stovku stejnojmenných drogerií, v hospodářském roce 2006 vzrostl čistý zisk na 43,6 milionu Kč ze 14,3 milionu Kč v roce 2005. Hospodářský rok dm-drogerie markt začíná v říjnu a končí následující rok v září. Dm-drogeriím loni v ČR výrazně vzrostly i tržby, a to na 2,136 miliardy z 1,729 miliardy Kč v roce 2005. Společnost na konci loňského září v Česku provozovala 116 prodejen.
Na tuzemském trhu zřejmě ještě více přitvrdí konkurenční boj drogistických řetězců. Německý diskontní řetězec Schlecker, který se v lednu stal majitelem 130 drogerií Droxi, totiž ve své obchodní strategii sází na diskontní ceny drogistického zboží. Firma Droxi předloni vykázala v Česku zisk téměř 60 milionů při tržbách 1,6 miliardy Kč.
Letos v lednu se odehrála i druhá velká fúze na tuzemském drogistickém trhu. Česká společnost p.k. Solvent, která stojí za největším drogistickým řetězcem Teta, koupila předního tuzemského distributora drogistického zboží Mistr Distribuce. Ten spolupracuje s několika desítkami nezávislých prodejen TOP drogerie a byl dceřinou společností kladenské logistické firmy ESA.
Síť specializovaných obchodů Teta měla na konci roku 2005 v Česku 516 prodejen a její předloňský obrat činil 3,6 miliardy Kč. Loni počet drogerií zařazených do řetězce Teta vzrostl na více než 560 a podle dřívějších informací majitelů by se měl díky fúzi s firmou Mistr Distribuce ještě zvýšit.
Obliba specializovaných drogerií v Česku roste. Podle loňského průzkumu Incoma Research a GfK Praha samoobslužné specializované drogerii dává při nákupu drogistického zboží a kosmetiky přednost již 35 procent českých spotřebitelů. S malým odstupem následují hypermarkety s 31 procenty, na dalších místech je malá samoobsluha s 12 procenty, diskontní prodejna s osmi procenty a supermarket se sedmi procenty.