Na zmíněné tratě chce Veolia nasadit motorové soupravy Siemens Desiro, které by měly současnou dobu jízdy zkrátit o deset procent. Projektový manažer firmy Jiří Schmidt zároveň tvrdí, že nové vlaky budou jezdit úsporněji než motorové soupravy Českých drah, a ušetří tak ministerstvu dopravy, které rychlíky dotuje, za osm let provozu až 160 milionů korun.
Ministerstvo dopravy jako objednatel rychlíkových spojů dotuje železniční osobní dopravu zhruba třemi miliardami korun ročně. Všechny rychlíky na českých tratích provozují pouze České dráhy, kterým ministerstvo zadává objednávku automaticky bez výběrových řízení. V minulosti se již sice uskutečnily dva pokusné tendry na tratě Plzeň - Most a Liberec - Pardubice, monopol ČD ale trvá.
Podle mluvčího MD Karla Hanzelky zatím žádné termíny dalších tendrů nejsou určeny, ačkoli je úřad liberalizaci železniční dopravy nakloněn. České zákony údajně umožňují otevření železničního trhu již dnes, ministerstvo však čeká na nový zákon o veřejné dopravě, který by měl začít platit od ledna 2009. "Nevylučujeme však, že tendry vypíšeme ještě před účinností tohoto zákona," sdělil Hanzelka.
Soukromé vlaky tak zatím pronikly pouze na regionální tratě, které platí ze svých rozpočtů kraje. Veolia Transport provozuje například osobní vlaky mezi Kouty nad Desnou a Šumperkem nebo Libercem a německou Žitavou. Jiná společnost Viamont zase jezdí z Trutnova do Svobody nad Úpou a ze Sokolova do Karlových Varů.