HN: Obchodní centra těžko shánějí firmy i značky

24.08.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 24. srpna (ČTK) - Obchodní centra obtížně shánějí firmy a hlavně značky, které by k nim přitáhly zákazníky. Méně úspěšná střediska stále častěji sází na bezplatný nájem až po dobu šesti měsíců, mezi nová lákadla zejména v Praze či v Brně patří například zaplacení stěhování nebo dovybavení prostor, píšou dnešní Hospodářské noviny. Neobsazených center bude podle deníku dále přibývat.

"V Česku už stojí přes sto nejrůznějších obchodních center a dalších 40 by developeři rádi do tří let postavili," citují HN Pavlu Hejnovou ze společnosti Centers Data, která se zabývá průzkumem trhu.

Zatímco v Pařížské ulici v Praze nájemci platí přes osmdesát eur (2250 korun) za metr čtvereční, v okrajových částech klesá cena na méně než čtvrtinu. I z ní jsou obchodníci ochotni výrazně slevit, jen aby zaplnili prázdná místa galerií. Například prostory v pražských centrech v Nových Butovicích či Edenu přesto zejí prázdnotou. "Někde ani to nezabere a centra mají takovou nouzi o nájemce, že už ani nelákají značky, ale jen obchodníky z okolí," dodává Hejnová.

Například v Liberci nyní vzniká osm nákupních galerií, některé jsou přitom jen pár minut chůze od sebe. Statisícová liberecká populace ani přilehlá spádová oblast nemá na takové množství obchodních center dostatečnou kupní sílu, píšou HN.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK