Soukromá společnost Vett zajišťovala městskou dopravu ve čtyřicetitisícové České Lípě od roku 1993. Před pěti lety radnice rozhodla o prodloužení smlouvy do roku 2013. Firma zajišťuje přepravu 16 autobusy. Na devíti linkách přepraví ročně kolem 1,5 milionu cestujících. Radnice městskou dopravu dotuje zhruba 29 miliony ročně. Město si letos nechalo zpracovat projekt optimalizace dopravy, který ukázal, že firmou vyúčtované prokazatelné ztráty za minulá období i odhadovaná výše ztráty pro rok 2007 výrazně převyšují částky, za něž by MHD provozovali jiní dopravci. Radnice proto soudně vymáhá 51,143 milionu korun, které na zálohách vyplatila.
"Přesto jednání s firmou Vett stále probíhají, ale jelikož se již značně protáhla, vidíme toto opatření jako nejlepší cestu, jak co nejefektivněji hospodařit s veřejnými financemi," vysvětlila starostka. Cestující by podle ní neměli změnu dopravce nijak pocítit. Nadále budou platit stávající jízdní řády, jen autobusy budou označeny logem nově zvolené firmy. "Stále probíhají jednání s firmou Vett, pokud budoucí finanční nabídka dopravce bude schopna obstát v porovnání s konkurenčními dopravci, je město ochotno s tímto dopravcem nadále spolupracovat," dodala Moudrá. Jinak zřejmě radnice vypíše na zajištění dopravy nové výběrové řízení.
Společnost ČSAD Semily, která zatím zakázku získala, je největším autobusovým dopravcem v Libereckém kraji. Disponuje 220 autobusy a mimo meziměstské dopravy v Libereckém kraji vozí cestující i v sousedním Královéhradeckém a Středočeském kraji. Od loňského září zajišťuje firma také dopravu na Šluknovsku, kde nahradila Dopravní podnik Ústeckého kraje (DPÚK) poté, co mu Ústecký kraj vypověděl smlouvu. Podobně začaly autobusy ČSAD Semily jezdit od letošního června také v oblasti Českého středohoří. "Pro městskou dopravu v České Lípě nakoupíme sedm nových autobusů, z toho dva nízkopodlažní a jeden kloubový, další převedeme z jiných našich středisek, žádný vůz však nebude starší pěti let," řekl generální ředitel Tomáš Roubiček.