ČOI letos zabavila padělky za 146 mil. Kč

24.08.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 24. srpna (ČTK) - Česká obchodní inspekce letos na tuzemském trhu zabavila méně padělků než loni. Zatímco za prvních šest měsíců loňského roku zabavila bezmála 604.000 kusů falzifikátů v hodnotě 441 milionů korun, tak v prvním letošním pololetí jich bylo necelých 177.000 kusů a hodnota těchto padělků činila zhruba 146 milionů korun. ČTK informaci získala na internetových stránkách ČOI.

Menší počet zabavených padělků zřejmě souvisí s nižším počtem kontrol. V prvním pololetí loňského roku ČOI podle zveřejněných statistik provedla 971 kontrol zaměřených na prodej napodobenin značkového zboží a letos jejich počet klesl na 444. Na letošní statistiky mohou mít podle pracovníků ČOI vliv i úspěšné zásahy celníků, díky kterým se mnoho padělků nedostalo na trh. Celníci z pražské Ruzyně například v červnu zadrželi zásilku z Číny, ve které byly padělky značkového spodního prádla v hodnotě asi 40 milionů korun.

Za celý loňský rok ČOI zabavila padělky v odhadované hodnotě 743 milionů korun. Zhruba 83 procent falzifikátů přitom tvořily nosiče s hudbou a filmy, což je rekordní podíl v historii kontrol ČOI. Nejvíce padělaného zboží skončilo ve skladech ČOI v Plzeňském a Ústeckém kraji. V roce 2005 ČOI zabavila padělky v hodnotě 733 milionů korun.

Inspektoři loni zabrali celkem 997.612 falzifikátů, z toho na audio a video nosiče připadlo 829.808 padělků. Zatímco v roce 2004 CD a DVD nosiče tvořily dvě třetiny zabavených padělků a zbývající část připadla na textil, obuv a ostatní zboží, předloni byl poměr těchto kategorií zhruba vyrovnaný. Loňský více než 80procentní podíl zabavených audio a video nosičů je tak nejvyšší v historii.

Na falzifikáty značkového textilu a oděvů loni připadlo 129.795 kusů zabaveného zboží v hodnotě 137 milionů korun a na obuv 12.096 falešných výrobků, jejichž hodnota je odhadována na 21,8 milionu korun. Nejvíce se na padělaném oblečení loni objevovala loga firem Puma, Adidas, Nike či Diddl.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK