Systém spravedlivého obchodu Fairtradde se snaží zajistit výrobcům výdělek, který jim za jejich práci náleží. Část zisku putuje do společného fondu, z něhož se financují projekty sociálního rozvoje a ochrany životního prostředí. Největším odbytištěm pro tyto výrobky je Evropa, která má na celkových tržbách podíl zhruba 70 procent.
Podle FLO prodej kakaa loni stoupl o 93 procent, kávy o 53 procent, čaje o 41 procent a banánů o 31 procent. Poptávka po bavlně se pak více než zdvojnásobila. Pod značkou Fairtrade se dále prodávají i cukr, čokoláda, květiny, sušené ovoce, ořechy nebo umělecké a řemeslné výrobky, jako keramika, sklo, textil, šperky, hračky či koberce.
Spolu s růstem tržeb se loni zvýšil i počet prodejců těchto produktů a některé firmy se zavázaly k větší podpoře a zařazení produktů Fairtrade do své nabídky. Mimo jiné britská síť supermarketů Sainsbury oznámila, že veškeré banány, které bude prodávat, budou mít certifikaci Fairtrade. Podobně britská společnost Marks & Spencer, která působí i v ČR, nabízí čaj a kávu jedině se značkou Fairtrade. K použití pouze etické kávy ve svých restauracích se loni zavázaly také firmy Dunkin Donuts, Insomnia Coffee Company a švédské hotely Scandic a Hilton.
Tržby z prodeje produktů se značkou Fairtrade rostou v posledních pěti letech v průměru o 40 procent ročně. Podle FLO má však trh stále mnoho prostoru pro další expanzi. FLO a její členové proto pracují na otevření nových trhů a nalezení nových podnikatelských příležitostí pro producenty. Z programu Fairtrade loni těžilo 1,4 milionu producentů a zaměstnanců.
V České republice existuje v současné době šest specializovaných obchůdků s produkty Fairtrade a desítky dalších prodejních míst.