Stát chce již nyní prodat sedm procent akcií ČEZ, aby získal ještě letos 31 miliard korun na stavbu dálnic a opravy silnic. Konkrétní termíny další privatizace ČEZ podle Fuksy zatím nepadají. "V této fázi chce mít vláda jasný přehled o tom, jaké má ČEZ akvizice v zahraničí, jaká je reálnost návratu tohoto byznysu a v jakém čase," uvedl.
V případě Letiště Praha nyní MF zakládá pracovní týmy, které budou jeho privatizaci připravovat. "V průběhu by měl jít na vládu první informativní materiál o možných variantách prodeje. Pak budou najmuti poradci a pak se zpracuje finální materiál s jasným zadáním o privatizaci," řekl.
Kritériem podle Fuksy bude ve většina případů nejvyšší cena za předem daných strategických podmínek. "Například u Budvaru se pravděpodobně bude garantovat česká značka a tradiční technologie. U některých bohatých nevěst, jako je třeba Letiště Praha, bych ale doporučil stanovit nějakou minimální cenu, pod kterou nepůjdeme," vysvětlil.
Proti privatizaci Budvaru však v neděli vystoupil vicepremiér Jiří Čunek (KDU-ČSL) s tím, že je to firma, která přináší státu miliardy korun. Proto dává přednost dlouhodobému přílivu peněz před jednorázovým příjmem z prodeje.
Expertizy s odhady výnosů z privatizace se podle Fuksy rozcházejí o 15 až 20 procent. Přesná čísla nechtěl říct s tím, že jde o cenotvorné informace. "Například v případě ČSA stačí drobné zakolísání a cena může letět dolů i o 80 procent," dodal.