"Veškeré práce jsme směřovali tak, abychom dnes nejpozději ve 22:00 mohli otevřít hlavní dráhu a noční provoz už odbavovat na ní," uvedl ředitel pro investice a řízení staveb pražského letiště Jiří Hladký.
Protiskluzová úprava z čedičového kameniva a pojiva na bázi epoxidových pryskyřic zvyšuje brzdné účinky povrchu dráhy a tím přispívá ke zvýšení bezpečnosti provozu letadel zejména za silného deště a v zimním období, sdělila Krejčí.
Podle Hladkého se během srpnové uzavírky stihly i práce, které Letiště Praha provádí během podzimní pravidelné údržby. Díky tomu odpadne tradiční podzimní výluka na hlavní dráze.
Protiskluzovou vrstvu pokládala společnost FREKO v.o.s., která se specializuje na úpravy živičných a cementobetonových krytů komunikací a v Česku zastupuje německou firmu Possehl.
Provoz na ruzyňském letišti se každoročně zvyšuje. Za letošní pololetí počet vzletů a přistání letadel stoupl o šest procent na téměř 84.000, počet cestujících vzrostl o devět procent na rekordních 5,58 milionu. Nyní poskytuje Letiště Praha odbavování letadel a zajišťování bezpečnosti letecké dopravy více než 50 leteckým společnostem spojujícím Prahu přímou linkou se 120 destinacemi po celém světě a šesti nákladovým dopravcům.