V Česku firmě v prvním letošním pololetí kvůli nižšímu odbytu, částečnému absorbování zvýšené spotřební daně na cigarety a rostoucímu podílu levných značek cigaret klesly tržby meziročně o 15,4 procenta.
Podle průzkumu agentury The Nielsen Company v první polovině letošního roku klesl podíl cigaretových značek Philip Morris ČR na českém maloobchodním trhu meziročně o 4,3 procentního bodu na 58,5 procenta. "Pokles byl zejména zapříčiněn delší dostupností levnějších konkurenčních značek po zvýšení spotřební daně v březnu 2007," uvedlo představenstvo Philip Morris ČR.
Také dceřiné společnosti Philip Morris Slovakia ze stejných důvodů jako v ČR klesly v prvním letošním pololetí tržby meziročně o 4,7 procenta. Na Slovensku se letos snížil podíl značek Philip Morris o 7,2 procentního bodu na 52 procent.
"Objem vývozu na ostatní trhy se za prvních šest měsíců letošního roku zvýšil o necelých 85 procent v porovnání se stejným obdobím roku 2006. Nárůst byl zapříčiněn zvýšením vývozů do dceřiných společností Philip Morris International v rámci EU," stojí ve zprávě představenstva Philip Morris ČR.
Analytici v průměru odhadovali čistý pololetní zisk Philip Morris ČR na 862 milionů korun v rozpětí od 750 do 930 milionů Kč. Tržby měly podle analytiků klesnout o šest až 12 procent. Zhoršení výsledků experti přičítají mimo jiné přechodu kuřáků k levnějším značkám v důsledku zvyšování spotřební daně; tento proces se v hospodaření Philip Morris projevuje nižšími maržemi.
Kvůli zvyšování daní a přechodu k levným cigaretám jsou zisky Philip Morris ČR v poslední době na sestupné dráze. Loni se nekonsolidovaný čistý zisk firmy propadl na 1,65 miliardy korun z předloňských 3,05 miliardy.