"To se týká pouze nás, s agenturou Reuters to nemá co dělat," řekl mluvčí CNN Nigel Pritchard. "Je to jen o vlastnictví obsahu. Všechno se teď mění a vlastnictví obsahu je naprosto klíčové," dodal. Neřekl však, jak nákladné pro CNN bude posílit své vlastní zpravodajství.
Změna je téměř okamžitá. CNN přestane agenturní materiály odebírat už od pátku a obejde se jak bez textových zpráv, tak bez fotografií i televizních šotů. CNN ale bude nadále využívat zpravodajství agentury Associated Press, včetně jejího obrazového materiálu. AP je v oblasti zpravodajství jedním z největších konkurentů agentury Reuters. Naopak Reuters se zaměřuje převážně na poskytování finančních informací, zpravodajství je pro něj jen okrajovou záležitostí.
CNN se chystá o nadcházejícím víkendu začít vysílat ve vysokém rozlišení. Zdroje v CNN uvedly, že zpravodajské materiály Reuters by bylo nutné upravovat, a to včetně reportáže o princezně Dianě, která se bude vysílat o víkendu. Zatím však není jasné, do jaké míry je CNN na materiálech agentury Reuters závislá.
Prezident společnosti Reuters Media Chris Ahearn v interním sdělení uvedl, že Reuters vedl s televizí CNN důsledná jednání, ale že není možné s televizí žádnou komerční spolupráci uzavřít. Ahearn nicméně ujistil, že CNN svým rozhodnutím nedává nijak najevo spokojenost či nespokojenost s obsahem odebíraného zpravodajství agentury Reuters. "Doufám, že budeme mít možnost se CNN ještě někdy spolupracovat," podotkl Ahearn.
Zpravodajské stanice jako je CNN v poslední době řeší, jak přilákat novou generaci diváků. Ti už totiž nejsou závislí pouze na televizi, když chtějí mít přísun čerstvých zpráv. Stejně jim poslouží i mobilní telefon, případně internet. CNN chce proto nyní nasměrovat investice tam, kde bude schopna si zajistit odpovídající obsah s ohledem na požadavky diváků. CNN odhaduje, že bude muset investovat několik milionů dolarů.