Z celkového balíku půjde 564 miliard na silnice a dálnice. Zbylých 230 miliard pak na stavbu železnic a 7,3 miliardy na jezy a plavební komory. To se však podle listu nelíbí Straně zelených. "Vadí nám tam několik věcí, tou první je poměr rozdělení peněz na silnice a železnici a vodní dopravu," uvedla poslankyně Strany zelených Věra Jakubková.
Podle deníku suma investovaných peněz nemusí být konečná. V aktuální verzi materiálu plánu dopravních staveb chybí některé hlavní tahy, například R35 z Hradce Králové do Olomouce jako hlavní alternativa k brněnské dálnici D1. V dokumentu není zmínka o větší části rychlostní silnice z Brna do Svitav.
Hlavním problémem, na který upozorňují někteří dopravní odborníci a především Nejvyšší kontrolní úřad, je podle deníku to, že stát vůbec nemá plán priorit, co je skutečně potřeba stavět. Pokud by existoval, v Česku by se mohly ušetřit miliardy korun na stavbách krátkých úseků silnic, které buď aktuálně není potřeba stavět, anebo se prodražují právě tím, že se staví jen po částech, píšou HN.