Společnost Viamont DSP získala zakázku za 92 milionů korun v soutěži, kterou vypsalo Ředitelství vodních cest. Při rekonstrukci, která začala v květnu, se má most zdvihnout o metr, aby pod ním mohly projíždět více naložené nákladní lodě.
Ministr Řebíček byl do ledna 2005 předsedou představenstva Viamontu DSP, později vedení předal dosavadnímu obchodnímu náměstkovi Ondřeji Novákovi. Zároveň mu patřila třetina akcií firmy Viamont a.s., která spolu s rakouskou stavební společnosti Strabag Viamont DSP vlastní.
"Akcie Viamontu, což je spoluvlastník Viamont DSP, jsem prodal už před více než rokem bývalým společníkům. O tom, že firma staví něco pro Ředitelství vodních cest, se dozvídám od vás. Předpokládám, že na zakázku proběhlo řádné výběrové řízení," uvedl Řebíček na dotaz Aktuálně cz.
Zvýšení podjezdu pod nymburským mostem je největší probíhající stavbou, kterou Ředitelství vodních cest financuje. Je součástí půlmiliardového projektu, který má zvýšit i mosty v Poděbradech a Kolíně.
Původně mělo zdvihání mostů zajistit větší podjezdovou výšku pro lodě, které by pluly do nového pardubického přístavu. Plán nevyšel, protože ministr životního prostředí Martin Bursík stavbu v březnu zamítl z ekologických důvodů. Ředitelství vodních cest však tvrdí, že zdvižení mostů se vyplatí, i když lodě s vyšším nákladem budou moci jezdit jen do Chvaletic, píše Aktuálně cz.