Model 787 je prvním komerčním letadlem na světě vyrobeným z uhlíkatých vláken namísto hliníku. Je tak výrazně lehčí a odolnější než nynější letadla a díky tomu má mít i nižší spotřebu paliva a levnější údržbu.
Boeing nikdy nestanovil přesné datum pro první testovací let. Původně však plánoval, že se let uskuteční v srpnu, později tento termín přesunul na září. I přes zpoždění prvního letu Boeing nadále počítá s tím, že první letadlo dodá zákazníkům v květnu příštího roku.
Prvním odběratelem letadla budou japonské All Nippon Airways. Boeing má již 706 závazných objednávek na letadlo od 48 leteckých a leasingových společností, což z letadla činí nejúspěšnější model firmy. Hodnota nevyřízených objednávek činí více než 100 miliard dolarů.
Boeing tak bude mít nyní méně času na dokončení testovacího programu. Testování předchozího modelu 777 trvalo 11 měsíců, napsaly agentury AP a Reuters.
Dreamliner bude dostupný ve třech verzích. Ty pojmou 210 až 330 cestujících a na jedno natankování budou moci doletět od 10.460 po 15.770 kilometrů. Znamená to, že z New Yorku bude moci letoun letět bez přestávky do Moskvy nebo Sao Paula.
Přímým konkurentem letadla Boeing 787 Dreamliner je obří letoun Airbus A380. První komerční let Airbusu se uskuteční 25. října. Projekt však byl několikrát odložen a proti původním plánům má skluz asi dva roky.