Korejská firma závod za miliardu u Frýdku-Místku asi nepostaví

06.09.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Ostrava/Frýdek-Místek 6. září (ČTK) - Korejský výrobce interiérových plastů a textilií pro automobilový průmysl Hanil E-Hwa zřejmě nebude v České republice investovat. Závod za zhruba miliardu korun měl vyrůst v zóně Chlebovice u Frýdku-Místku, odkud chtěli Korejci dodávat díly pro nošovickou automobilku Hyundai. Tendr na tyto dodávky ale vyhrála španělská firma Antolin. ČTK to dnes potvrdil mluvčí automobilky Petr Vaněk. Vyjádření Hanil E-Hwa se ČTK nepodařilo získat.

"Španělská firma Antolin nahradí firmu Hanil E-Hwa, která pravděpodobně podepsala smlouvu s Frýdkem-Místkem. O této věci již náš prezident Kim Ok-čo informoval paní primátorku v dopise, který jsem jí včera osobně předal," konstatoval Vaněk. Primátorka Frýdku-Místku Eva Richtrová ČTK řekla, že s dopisem chce nejprve seznámit zastupitele na pondělním zasedání. Volné místo v průmyslové zóně by ale podle ní měli zaujmout Španělé.

Závod na výrobu interiérového vybavení automobilů měla postavit dceřiná firma Hanil E-Hwa Slovakia, která podle mluvčího Kia Motors Slovakia Dušana Dvořáka patří k hlavním dodavatelům automobilky. Firma plánovala, že bude v Chlebovicích vyrábět interiérové díly z plastu a textilu, zejména obklady dveří automobilů, střešní panely nebo koberce pro Hyundai. Zaměstnat v závodě měla asi 500 lidí a měla už jistý i odkup pozemků v zóně. Chlebovická továrna měla být včetně technologického vybavení hotova do konce letošního roku.

Prodej 6,6 hektaru pozemků, což je zhruba poloviny celkové plochy zóny Chlebovice, schválili zastupitelé korejskému investorovi letos v únoru. Pozemky v ceně 80 korun za metr čtvereční měly být firmě prodány po zahájení stavby závodu, do té doby měla platit nájemní smlouva. Zbylou plochu v chlebovické zóně má pobočka německého výrobce BLANCO CZ zaměřená na výrobu nerezové zařízení a vybavení.

Slovenská automobilka Kia Motors Slovakia už najela na sériovou výrobu a podle Dvořáka denně produkuje 600 až 700 automobilů, od prosince loňského roku vyrobila celkem asi 80.000 vozidel. Sesterská nošovická automobilka Hyundai se buduje od března a chce najet na zkušební provoz zhruba za rok. V budoucnu by každá automobilka měla vyrábět až 300.000 aut ročně.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK