Hlasování o tomto návrhu vláda v polovině července odložila a nařídila MPO, aby novelu zjednodušilo. Mluvčí ministerstva Tomáš Bartovský ČTK řekl, že z přepracované novely byly vypuštěny přílohy, které obsahovaly dlouhý výčet nekalých či agresivních obchodních praktik. "Zákon již není tak detailní jako původní návrh. Zůstal tam pouze odkaz na směrnici, která tyto praktiky vyjmenovává," uvedl.
Za klamavou obchodní praktiku je podle MPO obecně považována každá praktika, která uvádí spotřebitele v omyl, včetně klamavé reklamy. Agresivní obchodní praktika podle Bartovského výrazně narušuje možnost svobodné volby spotřebitelů; například formou obtěžování či donucování.
Součástí návrhu zákona je i změna právních předpisů upravujících reklamu. Díky ní by dozorové orgány mohly pozastavit šíření nepovolené srovnávací reklamy nebo reklamy, která je nekalou obchodní praktikou.
Již loni začala platit novela zákona o regulaci reklamy, která zpřísňuje podmínky pro výprodeje v obchodech. Novela řetězcům ukládá stanovit začátek a konec výprodejů. Při plošné reklamě obchodníci musejí mít dostatek zboží na skladě, anebo uvádět množství zlevněného zboží v jednotlivých prodejnách.
MPO tuto novelu zákona o regulaci reklamy vypracovalo i kvůli problémům s předloňským novoročním výprodejem v obchodním řetězci Carrefour, který některé zlevněné výrobky vůbec neměl na skladě. Obchodníci jsou již při organizování výprodejů opatrnější.