První nabídku Vodafonu představuje služba Student SMS Grátis, která umožňuje lidem do 26 let odesílat SMS do všech sítí bezplatně. Protihodnotu za SMS zdarma představuje reklama, která se objeví odesílateli zprávy na displeji mobilního telefonu během zasílání SMS. Příjemce zprávy žádnou reklamu neobdrží. SMS zdarma můžou studenti zasílat prostřednictvím WAPového portálu Vodafone live! nebo prostřednictvím Java aplikace, kterou si stáhnou do svého mobilu.
Reklama v mobilu má podle zástupců operátora výrazně změnit reklamní trh, protože přinese nejenom nový reklamní kanál, ale inzerentům nabídne možnost přesného zacílení a efektivní zaměření na cílové skupiny. Mezi první zadavatele reklamy patří pojišťovna AIG, společnost BWIN a vybraní inzerenti Mediatelu. V budoucnu chce Vodafone nabízet sponzorované SMS zpravodajství a sponzorované Java hry.
Konkurence představila zhruba před čtyřmi lety podobný koncept SMS zdarma. Reklama se ale zobrazovala na telefonu příjemce SMS. Eurotel, nyní O2, nabízela možnost odeslání SMS na mobilní telefon ze svých stránek buď za poplatek nebo s přidaným reklamním sdělením zdarma.
Zákazník má podle mluvčího Vodafone Jakuba Hrabovského vždy na výběr, jestli zašle SMS zdarma ze speciální aplikace, za kterou dostane reklamu do mobilu, nebo klasickou placenou SMS zprávu bez reklamy. Z průzkumu Vodafonu vyplynulo, že až 76 procent studentů ve věku mezi 15 a 26 lety by mělo zájem o služby na tomto principu.