Aerolinie Click4sky.com chtějí do dvou let pětinu trhu v Praze

18.09.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 18. září (ČTK) - Nově vzniklé nízkonákladové aerolinie Clic4sky.com chtějí do dvou let ovládnout pětinu trhu s levnými letenkami v Praze. Na tiskové konferenci to řekl předseda představenstva firmy Jan Kaše. Podle údajů pražského letiště by tak firma musela ročně prodat zhruba 600.000 letenek. Click4sky.com je dceřinou společností ČSA; první pasažéři s ní mohou letět ve středu.

Koncept nízkonákladových letenek má pomoci ČSA zaplnit volná místa v letadlech. Průměrná obsazenost letů ČSA v prvním pololetí byla necelých 70 procent. "ČSA mají oproti loňsku větší letadla a byla by škoda to nevyužít," řekl viceprezident ČSA pro marketing Petr Pištělák. Podle něj je vznik Click4sky.com součástí expanze ČSA. "Jako první jsme si vzali na mušku nízkonákladový segment," řekl.

Pro začátek budou Click4sky doprodávat kapacitu v letadlech ČSA, do budoucna by však firma ráda spolupracovala i s dalšími evropskými dopravci, především z aliance SkyTeam. Cena zpáteční letenky je 3980 včetně všech poplatků a nemění se v čase. Na rozdíl od ostatních nízkonákladových dopravců je občerstvení zahrnuto v ceně.

Levné letenky nabídnou ČSA v téměř celé své evropské síti. V nabídce chybí pouze několik nejlépe prosperujících linek, kde se ČSA nepotýkají s nízkou obsazeností. Levně se tak cestující nedostane například do Paříže nebo Moskvy. Naopak levné letenky je možné koupit do ostatních míst ČSA ve východní Evropě, což je oblast, kam dosud téměř žádné nízkonákladové aerolinie nelétají.

Zavedení nové nízkonákladové značky ještě více posílí tržní podíl nízkonákladových aerolinií v Ruzyni. Ten se v pololetí zvýšil o pět procentních bodů, takže s tzv. low-cost dopravci z Prahy létá čtvrtina všech cestujících. Podle odhadů vedení letiště se v budoucnu podíl "nízkonákladových" cestujících vyšplhá až na 40 procent.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK