Koncept nízkonákladových letenek má pomoci ČSA zaplnit volná místa v letadlech. Průměrná obsazenost letů ČSA v prvním pololetí byla necelých 70 procent. "ČSA mají oproti loňsku větší letadla a byla by škoda to nevyužít," řekl viceprezident ČSA pro marketing Petr Pištělák. Podle něj je vznik Click4sky.com součástí expanze ČSA. "Jako první jsme si vzali na mušku nízkonákladový segment," řekl.
Pro začátek budou Click4sky doprodávat kapacitu v letadlech ČSA, do budoucna by však firma ráda spolupracovala i s dalšími evropskými dopravci, především z aliance SkyTeam. Cena zpáteční letenky je 3980 včetně všech poplatků a nemění se v čase. Na rozdíl od ostatních nízkonákladových dopravců je občerstvení zahrnuto v ceně.
Levné letenky nabídnou ČSA v téměř celé své evropské síti. V nabídce chybí pouze několik nejlépe prosperujících linek, kde se ČSA nepotýkají s nízkou obsazeností. Levně se tak cestující nedostane například do Paříže nebo Moskvy. Naopak levné letenky je možné koupit do ostatních míst ČSA ve východní Evropě, což je oblast, kam dosud téměř žádné nízkonákladové aerolinie nelétají.
Zavedení nové nízkonákladové značky ještě více posílí tržní podíl nízkonákladových aerolinií v Ruzyni. Ten se v pololetí zvýšil o pět procentních bodů, takže s tzv. low-cost dopravci z Prahy létá čtvrtina všech cestujících. Podle odhadů vedení letiště se v budoucnu podíl "nízkonákladových" cestujících vyšplhá až na 40 procent.