SOS:ČEZ nedostatečně informoval zákazníky o nabídce nových služeb

01.10.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 1. října (ČTK) - Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) kritizovalo energetickou skupinu ČEZ za to, že zákazníky nedostatečně seznámila se svými novými produktovými řadami. Domácnosti kvůli tomu podle SOS mohou zbytečně platit peníze navíc. SOS míní, že společnost ČEZ Prodej mohla porušit zákon o ochraně spotřebitele, který uvádění neúplných informací zakazuje. Společnost ČEZ kritiku SOS odmítla a tvrdí, že zákazníky informovala dostatečně.

Skupina ČEZ rozšířila svoji nabídku zákazníkům letos v lednu o dvě nové produktové řady Basic a Exclusive a původní nabídku pojmenovala Comfort. Jednotlivé řady se liší v rozsahu zdarma poskytovaných podpůrných služeb a v ceně. Právnička SOS Jana Kačerovská ČTK řekla, že hlavním informačním zdrojem pro spotřebitele o této nové nabídce měl být Oranžový průvodce, který dostali zákazníci ČEZ. Novým produktovým řadám v něm byl ale podle Kačerovské věnován pouze malý prostor.

"Například informace o cenách za zpoplatněný kontakt v tarifu Basic zde chybí zcela. Přitom nejde o zanedbatelné položky. Ceny se pohybují od 43 do 60 korun za uskutečněný kontakt. Tyto informace jsou pro rozhodnutí spotřebitele klíčové," upozornila Kačerovská, podle které mohl být nedostatečným informováním o všech podmínkách tohoto tarifu porušen zákon o ochraně spotřebitele.

Společnost ČEZ ale tvrdí, že pro informování zákazníků udělala maximum. "Provedli jsme rozsáhlou informační kampaň. O nabídce nových produktů a služeb jsme totiž informovali nejen v Oranžovém průvodci, který obdržel každý zákazník ze segmentu domácností do schránky, ale i prostřednictvím intenzivní mediální kampaně. Reklama na produktové řady běžela v tisku, televizi i v elektronických médiích," řekla ČTK Eva Nováková z ČEZ.

Firma podle Novákové o nových produktových řadách informovala také novináře a na toto téma vyšla řada článků v hlavních denících. "Stejné informace včetně všech detailů zákazník obdržel i na našich kontaktních místech - zákaznické lince i na obchodních místech. Informace je dostupná přímo z úvodní strany našich internetových stránek tak, aby tuto informaci náš zákazník nemusel dlouho hledat," podotkla Nováková.

Spotřebitelé by se podle SOS měli s novou nabídkou ČEZ detailně seznámit, protože stejné produktové řady mohou využívat i v roce 2008. "Pokud zákazníci s ČEZ Prodej telefonicky ani osobně nejednají, mohou ušetřit až 143 korun ročně přechodem na tarif Basic. Případně po zveřejnění cen elektřiny pro rok 2008 i dalšími dodavateli mohou spotřebitelé zvážit změnu svého dodavatele. Mohou tak aspoň částečně kompenzovat stoupající ceny na svých účtech," podotkla Naděžda Šeráková z SOS.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK