Skupina ČEZ rozšířila svoji nabídku zákazníkům letos v lednu o dvě nové produktové řady Basic a Exclusive a původní nabídku pojmenovala Comfort. Jednotlivé řady se liší v rozsahu zdarma poskytovaných podpůrných služeb a v ceně. Právnička SOS Jana Kačerovská ČTK řekla, že hlavním informačním zdrojem pro spotřebitele o této nové nabídce měl být Oranžový průvodce, který dostali zákazníci ČEZ. Novým produktovým řadám v něm byl ale podle Kačerovské věnován pouze malý prostor.
"Například informace o cenách za zpoplatněný kontakt v tarifu Basic zde chybí zcela. Přitom nejde o zanedbatelné položky. Ceny se pohybují od 43 do 60 korun za uskutečněný kontakt. Tyto informace jsou pro rozhodnutí spotřebitele klíčové," upozornila Kačerovská, podle které mohl být nedostatečným informováním o všech podmínkách tohoto tarifu porušen zákon o ochraně spotřebitele.
Společnost ČEZ ale tvrdí, že pro informování zákazníků udělala maximum. "Provedli jsme rozsáhlou informační kampaň. O nabídce nových produktů a služeb jsme totiž informovali nejen v Oranžovém průvodci, který obdržel každý zákazník ze segmentu domácností do schránky, ale i prostřednictvím intenzivní mediální kampaně. Reklama na produktové řady běžela v tisku, televizi i v elektronických médiích," řekla ČTK Eva Nováková z ČEZ.
Firma podle Novákové o nových produktových řadách informovala také novináře a na toto téma vyšla řada článků v hlavních denících. "Stejné informace včetně všech detailů zákazník obdržel i na našich kontaktních místech - zákaznické lince i na obchodních místech. Informace je dostupná přímo z úvodní strany našich internetových stránek tak, aby tuto informaci náš zákazník nemusel dlouho hledat," podotkla Nováková.
Spotřebitelé by se podle SOS měli s novou nabídkou ČEZ detailně seznámit, protože stejné produktové řady mohou využívat i v roce 2008. "Pokud zákazníci s ČEZ Prodej telefonicky ani osobně nejednají, mohou ušetřit až 143 korun ročně přechodem na tarif Basic. Případně po zveřejnění cen elektřiny pro rok 2008 i dalšími dodavateli mohou spotřebitelé zvážit změnu svého dodavatele. Mohou tak aspoň částečně kompenzovat stoupající ceny na svých účtech," podotkla Naděžda Šeráková z SOS.